Atbilstoši valdības rīcības plānam, kurā paredzēts, ka publiskās pārvaldes uzlabošanai ir nepieciešams pilnveidot publisko pakalpojumu sistēmu un panākt Latvijā 90% bezpapīra dokumentu apriti tuvāko trīs gadu laikā, ir izstrādāts Oficiālās elektroniskās adreses likumprojekts, kas Saeimā šobrīd jau ir pieņemts pirmajā lasījumā.  

Lai gan likumprojektā definētais likuma mērķis ir nodrošināt drošu, efektīvu un kvalitatīvu elektronisko saziņu un elektronisko apriti starp valsts iestādēm un privātpersonām, no likumprojekta pašreizējās redakcijas izriet, ka pienākums obligāti izveidot e- adresi būs tikai valsts iestādēm, personām, kas ir reģistrētas Uzņēmumu reģistra reģistros un rezerves karavīriem. Visām pārējām personām, galvenokārt privātpersonām,  saskaņā ar likumprojektu ir dotas tiesības izvēlēties - veidot vai neveidot oficiālo e- adresi.  

Likumprojekta pašreizējā redakcija paredz, ka oficiālā e-adrese no 2018. gada 1. jūlija būs obligāta visiem komersantiem un citām personām, kas ir reģistrētas Uzņēmumu reģistra reģistros. Personām, kas Uzņēmumu reģistrā reģistrēsies pēc 2018. gada 1. janvāra oficiālā e-pasta adrese tiks izveidota un aktivizēta vienlaicīgi ar reģistrāciju.